Віктор Макаров: про тендери, компенсацію за пільгові перевезення та 14-й маршрут

101Перипетії в колі перевізників та купа скарг від пасажирів і пенсіонерів викликали певні питання серед мешканців нашого міста. Звісно, розібратися що, як і до чого – наше завдання. Тому редакція «Світловодської газети» вирішила поспілкуватися з перевізниками, погляди яких на проблеми транспортного перевезення в місті відрізняються на стільки радикально. Тож, до вашої уваги розмова з Віктором Макаровим, перевізником, за якого просили міського голову під час зустрічі з мешканцями міста, бізнесменом, який відмовився від компенсації за пільгові перевезення та підвищення тарифу.

Виходить, що з початку маршрутів по місту вам не дісталося. Чому вам не вдається вигравати тендери?

Є певна постанова кабінету міністрів, за якою проводяться тендери. Варто зазначити, що вона створена спеціально для підприємств-монополістів, адже перемагають не ті, хто пропонує кращі умови для перевезення, а ті, в кого на момент проведення тендеру більше авто, більше обслуговуючого персоналу і працівників взагалі. В нашому місті найбільше машин і працівників у автопарку, от і виходить, що всі тендери виграють вони. Але тут є ще одна хитрість, не всі машини, які числяться за автопарком, є дійсно їхні – працює система найма людей з власними авто. В результаті, машини ніби числяться за автопідприємством, але фактично власник не змінюється і він сам обслуговує, заправляє і ремонтує своє авто. Але кожного дня сплачує так званий «шляховий листок» – певна сума коштів, які має зібрати за день на маршруті.

Так чому ж всім потрібні компенсація за перевезення пільговиків та підвищення тарифу, а Макарову ні?

Це не зовсім правильне трактування. Розумієте, я бізнесмен і є певні закони бізнесу, про які, до речі,  постійно говорить міський голова В.Козярчук – в чому я з ним повністю згоден. Якщо місто розвивається, ремонтує дороги, розвиває інфраструктуру – то є де розвиватися бізнесу. Сьогодні наше місто і так існує «на грані фолу» і якщо ми ще хоч трохи перегнемо палицю, все буде зовсім погано. Я мислю так: хто має мені виплатити цю компенсацію? Місцевий бюджет. Гроші є? Нема. Якщо я відмовлюся возити людей, місто почне вичавлювати якісь кошти і як завжди, зніме їх з іншого напрямку, наприклад, з ремонту тих же ж доріг. Я прикинув, моя машина їздить по маршруту 20 раз на день і 20 раз втрапляє в одну і ту ж яму. Але ж ям у нас на маршруті не одна, так? Дотація за 24 маршрут становить 217 грн. на день, а лист ресори для автомобіля коштує мінімум 600 грн. Уявіть скільки грошей я викидаю на запчастини, розвиваючи таким чином чужий бізнес – продавця запчастин, який не факт що сплачує податки до нашого бюджету. Тому я зібрав свій колектив і ми разом погодили наступне рішення: ми відмовляємося від цієї компенсації, але з вимогою використати їх безпосередньо на ремонт доріг маршрутної мережі, тобто там, де проходять маршрути громадського транспорту!

І це не популізм, це – здоровий глузд.

Але в місті є інші перевізники, які дуже хочуть отримати цю компенсацію і дуже не хочуть, щоб якийсь там Макаров ламав їм всю гру. Жаліються, що машини ламаються, дороги погані, пільговиків багато. Але ж вони її (компенсацію) отримували кожного року, а машини як були в жахливому стані, так і залишились, з дорогами самі розумієте яка ситуація…

Треба розвиватися, купувати нові авто, не вистачає грошей – брати в кредит і таке інше. Я намагаюся робити саме так. А коли місто стане на ноги, почне розвиватися і матиме можливість виплатити мені компенсацію – звичайно я від неї не відмовлюсь.

Під час зустрічі Козярчука з мешканцями міста, перевізників ФОП Макарова хвалили, на інших жалілися. В чому секрет?

Та ніякого секрету – поважне ставлення до людей, не зважаючи чи це водій, чи пасажир-пільговик. Ми всі люди. Ми всі розуміємо, якщо ти сьогодні завинив, то постраждають і ті, хто працює поряд.

А ще взаємопідтримка. Ось приклад: хтось зламався, а той хто їде позаду потирає руки, мовляв, я тепер більше людей наберу і хапну «бабла». В нас не так – ми намагаємося перекрити іншими машинами, розтягти інтервали і т.п. Бо «хапнувши» більше пасажирів, можна влетіти в яму і завтра вже простояти на ремонті. Збитків буде більше.

Але ж на вас теж жаліються. Як ви реагуєте?

Спочатку – розбираюся в ситуації досконало. Люди є різні: хтось на нервах, хтось не зовсім правильно щось зрозумів, хтось, вибачте, не зовсім адекватно зреагував на ту чи іншу ситуацію. Але якщо мій водій винен – намагаюся зробити так, аби сторони дійшли порозуміння.

Про маршрут №24 та №14

Маршрут 24 нам віддали після того, як на виконкомі прийняли рішення, щоб відібрати його у АТП-13507: там ніби були скарги від пасажирів, якісь порушення. Ми почали його «розкручувати», щоб люди знову звикли до графіку, повірили нам.

Щодо 14-го – тут є декілька моментів. За цей маршрут спочатку теж взялося АТП, але, як кажуть, не можна «об’ять необ’ятноє»: машин не вистачало і довелося витягувати то з одного, то з іншого маршруту. Почалися збої. Тому одного дня керівництво автопарку просто вирішило від нього відмовитися. Тут включився механізм заміни перевізника: ми на конкурсі посіли друге місце, тому через два тижні  виконком віддав 14-й маршрут нашому підприємству. І мені сказали: «Ти возиш 14-й маршрут від завтра!». Але ж чекайте, так не буває – я не можу махнути рукавом і звідти виїде шість машин, готових до роботи на маршруті. Далі більше, договір на проведення перевезень по цьому маршруту я отримав тільки 7 квітня. І в цей же день мені вручили гнівного листа, підписаного міським головою (але виконавець – інша людина, – авт.), що я створюю соціальну напругу (за півгодини з моменту підписання договору, чи як?- авт.), і якщо не випущу машини негайно – буде проведено інший конкурс.

Я вважаю, що це вже просто нечесна гра. Інші перевізники всілякими способами намагаються прибрати Макарова з гри. То якісь перевірки на замовлення, то скарги не зрозумілі. Ось, наприклад, чому три моїх колеги-конкуренти пишуть скаргу до управління охорони праці, що в мене працюють незареєстровані працівники. Такі перевірки проводяться, коли скаржиться сам працівник. Але ж ні, тут явна зацікавленість конкурентів – мене все одно «трусять», хоч самі і зізнаються, що має місце конкретне замовлення і такі звернення не мають бути приводом для проведення перевірки. Ну і що, знайшли, що шукали? Ні. Тільки вбили купу часу і нервів.

Але то ми відволіклись від питання. 14-й маршрут зараз обслуговує одна машина, але з понеділка (11 квітня) на маршрут вийде не менше 4 машин.

«СГ».

About the author

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked (required)

Розсилка новин