Юрій Богдан: про підозрілі скарги, пільгові перевезення та гроші на дороги

001Як було анонсовано, редакція «СГ» намагається розібратися в ситуації з пасажирськими перевезеннями по місту, висвітливши проблему з різних точок зору. Цього разу ми спілкуємося із керівником найбільшого автотранспортного підприємства «АТП-13507» Юрієм Богданом.

– Не секрет, що часто доводиться чути про скарги на роботу «АТП». Зокрема, стосовно перебоїв руху машин. Чому так?

– В першу чергу, умови, в яких ми працюємо: згадайте зимову негоду з заметами, коли довелося використовувати транспорт в дуже жорсткому режимі і подивіться на наші дороги, які не витримують не тільки автомобілі, а й нормальна людська психіка. Так от, після таких напружених умов експлуатації, техніка «сиплеться», а значить вимагає додаткового обслуговування та ремонту. Не отримавши вчасно обіцяних, законних, зароблених коштів (мова про компенсацію за перевезення пільгових категорій громадян), виникли «діри» – спочатку, аби «підняти» техніку, ми залізли в борги по заробітній платі, потім отримали «наганяй» в Кіровограді і вирішили призупинити капремонт автомобілів, аби виплатити зарплату. Але техніка вже просто на межі своїх можливостей, і періодично виникають збої з необхідною кількістю автомобілів на маршрутах.

Дякуємо міському голові, що вже почали ремонтувати дороги транспортної мережі: вже легше і на серці, і для коліс.

А стосовно скарг, складається враження, що вони, написані немов під копірку, – просте замовлення. Якщо ми возимо 24-й маршрут ­– скарги, бо мало машин. Макаров возить такою ж кількістю – скарг нема. Ми возимо 14-й маршрут – скарги. Макаров взагалі не возить маршрут більше двох тижнів – ніхто не скаржиться. Тепер знову скарги, але вже на 23-й маршрут, на якому зараз 5 машин і автобус «Неоплан». Я особисто перевірив – ми вивозимо всіх бажаючих. Тим більше, що сьогодні багато людей їдуть на роботу автобусами на замовлення, як наприклад на «Королівський смак». Нема абсолютно ніякого ажіотажу. А скарги є! При чому, іноді є скарги на «АТП» навіть по тих маршрутах, на яких автопарк не працює.

 

 – Коли ми говоримо про заборгованість з виплати компенсації за пільгові перевезення  – про яку суму взагалі йде мова?

 

– В першу чергу, тільки за 2015 рік нам ще винні 159 тисяч грн. за пільгові перевезення із державного бюджету. За перший квартал 2016 року, як ви розумієте,  борг збільшився на певну суму та й міський бюджет поки не виконує своїх зобов’язань, хоча в бюджеті кошти закладені.

Розумієте, ці гроші нам потрібні не для кишені, як дехто намагається переконати міського голову, а щоб підняти свої машини і поставити на маршрут.

Зверніть увагу ще на таку деталь: наше підприємство відраховує 140 тис. грн. на місяць в Пенсійний (а це в середньому виплата для 100  пенсіонерів). Хто з перевізників платить стільки ж?

А взагалі, пільгові перевезення –тема болюча. Зробіть адресну допомогу кожному пільговику на рівні держави, і хай собі їздять на здоров’я.  І ніхто ні на кого не ображатиметься, а так – ми всім винні, а нам ніхто і нічого.

Тепер щодо тарифу. Для прикладу, у Знам’янці тариф 4 грн. на звичайний транспорт і стільки ж на маршрути загального користування (це так звані «пільгові» маршрути: пільговикам проїзд безкоштовний, для всіх інших пасажирів – платно), в Олександрії 3.50 грн. і 3.50 грн., у нас же ж – 3.50 грн. та 2.50 грн. Крім того, в Знам’янці виплачена компенсація за перший квартал повністю, в Олександрії – за 2 місяці 2016 року. В нас – ну, ви знаєте.

 

– Але Макарову не потрібна ні компенсація, ні підвищення тарифу…

 

– А подумайте, за рахунок чого В.Макаров може дозволити собі не піднімати тариф на перевезення і відмовитися від компенсації за пільгове перевезення?.. Саме так: заробітна плата. Сьогодні в АТП середня з.п. становить 2,5 тис грн., а у них – майже мінімалка. Звідки знаю – люди кажуть, які декілька місяців тому «повелися» на казочки про гарне життя, а тепер просяться назад.

Тепер щодо заяв В.Макарова стосовно відмови від компенсації за пільгові перевезення. Знаєте про яку суму йде мова? Близько 24 тис. грн. Так от, Світловодське «АТП-13507» та «Світ-Автолегіон» готові віддати з суми компенсації за пільгові перевезення по 25 тисяч на ремонт міських доріг. Таку допомогу міському бюджету ми теж можемо собі дозволити. Без дешевого популізму.

«СГ».

About the author

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked (required)

Розсилка новин