Про дороги і кишені

Світловодські дороги – тема нескінченна. Колись так можна було сказати про більшу частину українських міст, але ж в останні роки ситуація змінилася. Тільки у нас всьо по старому – чи то грошей нема, чи то розуму, чи то совісті…

Ні, ми в жодному разі не стверджуємо, що ремонт доріг міста на проводиться – це не так. Особливого поштовху в цій справі досяг останній законно обраний міський голова Козярчук В.В. – він так хотів відремонтувати дороги, як ніхто інший, тому навіть вдався до механізму авансування оплати за ремонтні роботи в обхід тендерних процедур. Логіка була проста – тендер все одно виграє єдина боєздатна організація ПП «Ефект».

Нам, пересічним світловодцям від того було тільки краще – ще перший сніг не випав, а дороги вже ремонтують. Більше того, декілька ділянок взагалі були відремонтовані капітально. Але наші міськнародні обранці зчинили галас, мовляв, непорядок і давай за це мера «знімать» – бо так робить незаконно. До речі, про це говорив і нинішній виконувач обов’язків міського голови, недознятий колегами секретар міської ради Сапянов Ю.О., який завжди позиціонував себе щось на кшталт «я за закон». Та і до якості робіт у чинного першолиця були питання, щоправда, як завжди, завуальовані – мовляв, мене тут виборці запитують…

Тепер мера спекались і закон «восторжествовал». Але є одне маленьке «але»…

Нині технологічні процеси будівництва доріг сягнули нових висот: секретар Сапянов Ю.О. називає цю новацію «середньопоточний» ремонт. З його слів, це коли новий шар асфальту кладеться не на всю ширину дороги, а як хочеться, утворюючи обабіч чи то «кишені», чи то рівчаки. Так і каже, що до бордюра  не дотягли, бо це середньопоточний ремонт.

Такого терміну в переліку затверджених законодавством видів дорожніх робіт знайти не вдалося, проте є щось схоже: поточний середній ремонт. Слова ніби ті ж самі, але значення не зовсім точно відповідає тому, що ми бачимо по вулиці Героїв України. Тим не менш, пропонуємо довідку:

Поточний середній ремонт

Поточний середній ремонт – відновлення необхідних транспортно-експлуатаційних показників проїзної частини (рівності та шорсткості покриттів шляхом влаштування поверхневих обробок, тонкошарових покриттів або інших шарів зносу поверх існуючих дорожніх одягів у тому числі із вирівнюванням поздовжнього та поперечного профілю), виправлення незначних пошкоджень окремих елементів автомобільної дороги (земляного полотна, укосів виїмок та насипів, водовідведення штучних споруд та інших) і доведення елементів облаштування до нормативних вимог.

Поточний середній ремонт виконується комплексно відповідно до проектно-кошторисної або кошторисної документації, яка складається на підставі дефектного акту або матеріалів інженерних вишукувань чи обстежень та затверджується замовником.

І ще декілька невеличких нюансів: для проведення зазначеного виду ремонтних робіт не залучається Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю і не треба проводити експертизу проекту пропонованих робіт – можна обмежитись технаглядом замовника.

На запитання, як назвати з точки зору технологічного процесу пропонований у Світловодську вид ремонтних робіт, людина, яка працює в Автодорі більше 15 років відповіла одним словом – ХАЛТУРА. І ще декілька додала: «Для повного розуміння ситуації треба вивчити проект з кошторисом і кресленнями запланованих робіт. Але дуже схоже на спрощений спосіб «розтягти» гроші по кишеням».

«Кишені» по кишеням? Цікавий каламбур! Світловодський на всі 100%!

Влас Кор

 

 

About the author

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked (required)

Розсилка новин