Бермудський № 24 з присмаком «кумівства»

Два роки була тиша. Повна і цілковита. Аж раптом на минулій сесії міськради прозвучало: виборцям потрібен маршрут №24, а його нема, як так? Ще й як прозвучало – мовляв, навіть летальні випадки є, бо 24-а маршрутка не ходить, нічим до лікарні доїхати!
Коли-небудь чули, щоб замість викликати «швидку», людина йшла на зупинку громадського транспорту? Але правди діти ніде – маршрут таки не працює.
В чому саме причина виникнення даного питання – чи то вибори скоро, треба електорат набирати, чи то на «опенейр» доїхати нічим, – не наша біда. А от що дійсно не так з 24-м маршрутом – варто розібратися.
Занурюємося в архіви транспортних колізій Світловодська і виявляємо багато цікавого.
Останній так званий конкурс перевізників (скоріше – тендер) відбувся після обрання В. Козярчука міським головою у 2015 році. Тоді 24-й маршрут виграв ФОП Макаров В. А. І з першого дня почалися проблеми: скарга за скаргою на роботу перевізника, перевірки контролюючих органів із Кропивницького ледь не щотижня, нарахування штрафних санкцій.
Цікаво те, що скарги були тільки на Макарова і тільки на 24-й маршрут. А ще цікаво, що писали їх люди, які самі маршрутом не користувалися. Але порядок такий: кожна скарга має бути опрацьована і «відреагована».
– Справа в тому, що кожну таку скаргу надсилали мені для надання пояснень, – пояснює Віктор Макаров. – А там вказані контакти скаржника. Починаю з’ясовувати, а це або родичка жінки водія-конкурента, або людина, яка про мене взагалі ніколи не чула. Наприклад, я телефоную, представляюся, а мені кажуть, що ніякої заяви чи скарги не подавали. Зустрічаємося, їдемо до виконкому, пояснюємо, що ось автор заяви, яку він ніколи не писав. А мені працівник, що курує транспортні питання, каже: «Та ви порішали все і тепер приїхали! Заява є, я нічого не знаю. Ідітє і нє мєшайте работать!».
Та переповнилася чаша терпіння, коли за одне й те ж порушення ФОП В. Макаров був оштрафований кілька разів підряд, хоча в законі сказано «не більше одного разу на три місяці».
– Замість передбачених договором 8 машин, на маршруті працювало 4. Ну, не має там потреби у 8 авто – нема кого возити, 4 машини справлялися легко. Тим не менш, перевірка виявила порушення. Виписали штраф. Я визнав, оплатив. Наступного дня те ж саме. Через день – знову. Та не можна ж так, не законно. А мені радять іти до суду. І продовжують. Я його (перевіряючого із Кропивницького) питаю, а що ж ви за те ж саме не штрафуєте інших? Мовчить, тільки єхидно посміхається, уявляєте?
Віктор Макаров написав заяву про відмову обслуговувати 24-й. За умовами договору, «відкатав» маршрут ще 30 календарних днів і поставив до відома міську владу, мовляв «люблю, цілую, до кращих часів». Зчинився ґвалт (ну, без цього ніяк!). Міський голова В. Козярчук особисто пообіцяв: складай угоду на 4 авто, я підписую, вози людей – тільки не відмовляйся. Угоду підписали. Наступного дня – чергова перевірка і черговий штраф. Виявляється, угода підписана міським головою – фікція, яка не має чинної дії.
Не складно здогадатися, що договір остаточно було розірвано, більше ФОП Макаров на 24-й не виїхав.
«Білодомівці» помахали кулаками, «посотрясалі» повітря і віддали 24-й на обслуговування АТП та «Легіону». Ті випустили на маршрут по 2 машини (а чи 2 і 2 не 4 часом?), покаталися кілька тижнів і…теж відмовилися.
Крапка.
В роботі 24 маршруту.
Але, не в нашій цікавій історії.
– Я досить чітко зрозумів, що ніякої незаангажованості і незацікавленості, про які всім розповідав Козярчук, не існує в принципі. Навіть умови для участі в конкурсі для кожного учасника були свої.
Наприклад, для того, аби Макарову возити пасажирів по 24-у маршруту, з нього вимагали 8 «маршруток» і 1 великий автобус, облаштований засобами для посадки-висадки людей з обмеженими фізичними даними. АТП ж для 23-го наявність автобусу не треба була. Як так? Чи може на Ревівці всі інвалідні коляски облаштовані системою вертикального зльоту?
Наступний приклад – компенсація за пільгові перевезення, за які так люблять згадувати всі «сознатєльні» депутати. Перевізники на маршрутах 23, 11 і 2-а отримували близько 20 тисяч грн. компенсації. А на 24-му – 6 тисяч.грн. Чому? «Низький пасажиропотік!» Як вони то міряли – теж питання, та чи багато ви зробите на 200 грн. в день? До того ж, якщо низький пасажиропотік, то куди ж ви хочете встромити 8 «маршруток»?
Ще про пільговиків… За розкладом відправлення ранкового пільгового автобуса було встановлено о 6.30. А всі установи, куди хочуть потрапити «пільговики», працюють з 8-ї, а то й з 9-ї години. От він і їде порожній. А о 8-й ранку до звичайної «маршрутки» виходить десяток пенсіонерів, а місць всього 2.
– Скільки разів я просив виконком перенести хоча б на годину, на 7.30, – ділиться Віктор. – Ніззя. Чого? Того! Тим не менш, хтось чув, щоб із 24-го висадили? А от про інші маршрути регулярно «розбираються і проводять роз’яснювальну роботу».
А ще одна причина, через яку 24-й маршрут потерпає – його часткове співпадіння з 23-м, найбільш рентабельним маршрутом у Світловодську! І перевізник, який його «пользує», дуже сильно зацікавлений, аби 24-й ніколи не запрацював.
– Телефонують мені водії якось о 5-й ранку: «Анатоліч, нас зараз будуть перевірять! Приїздіть». Я під’їзджаю, підхожу до автівки, що припаркована біля контори, а там сидять перевіряючий і керівник фірми-конкурента. Зустрілися вони, звичайно, абсолютно випадково.
Далі – ще цікавіше. Виявляється, підприємство, яке виграло самі ласі маршрути, має у вищих (навіть, з префіксом «най») колах «білого дому» потужну підтримку – родинні зв’язки. Більше того, про це знають всі так чи інакше причетні до владних і бізнесових кіл міста! Тому зовсім не дивно, що… Хоча, ні. Ще й як дивно!!!
– Питання відновлення 24-го маршруту було піднято секретарем міськради Ю. Сапяновим ще перед карантином, – розповідає Віктор. – Він мені зателефонував і попросив подати розрахунки, документи і мої умови. Я все підготував. На 4 машини. Але відразу його попередив – якщо зазначена посадова особа продовжить виконувати свої повноваження, то знову нічого не вийде. Розумієте, я сьогодні найбільший перевізник по району. Люди задоволені, водії нормально працюють, я маю роботу і головне, вдячних пасажирів. Залізти знову в халепу 24-го маршруту, аби ризикувати своєю репутацією, не хочу.
І раптом задзвонив телефон Макарова. На екрані висвітилося «Марія Іванівна упр. економіки виконком». Чого б це? Здогадатися не важко: 24-й маршрут…
Того разу Віктор на дзвінок не відповів. Ми ще довго спілкувалися. На різні теми. Але начальник управління економіки отримала завдання і телефонуватиме ще. Цікаво, що вони пообіцяють цього разу, адже депутат «молвіл завєтноє» слово: ВИБОРЦЯМ потрібно.
Панас Божій.

About the author

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked (required)

Розсилка новин