Алгоритм реєстрації права власності на нерухоме майно в 2016 році

В Україні у 2016 році було змінено порядок реєстрації права власності на нерухоме майно.

У 2016 році замість свідоцтва про право власності видається інформаційна довідка. Проте, власникам житла важко розібратися у новому порядку реєстрації.

Алгоритм реєстрації нерухомого майна опублікувала на своїй сторінці у Facebook приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу Ольга Оніщук. «Колеги, сьогодні, після посвідчення декількох договорів відчуження нерухомого майна, написала для себе конспект короткого алгоритму дій по реєстрації прав, може він допоможе комусь із Вас, хто ще не здійснював реєстраційні дії у цьому році!

25 грудня 2015 року Кабінетом Міністрів України було прийнято Постанову №1127 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», якою затверджений Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Порядок доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, яким встановлений наступний порядок дій:

П. 7 вищевказаного Порядку державної реєстрації речових прав зазначає, що спочатку нотаріус або його помічник за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав (виходячи з останнього роз’яснення ДП «НАІС» від 12.01.2016 р ми робимо це у UB):

1) формує та роздруковує заяву у двох примірниках, на яких проставляються підписи заявника та нотаріуса або його помічника. Один примірник видається заявникові, а другий долучається до поданого пакету документів;

2) реєструє заяву у базі даних заяв (як говорить практика технічно на сьогоднішній день немає можливості роздрукувати заяву без її реєстрації в базі даних, тому реєстрація та роздрукування відбувається одночасно);

Згідно з п. 8 та п. 9 вищевказаного Порядку нотаріус або його помічник:

3) Перевіряє подані заявником документи, встановлює його особу, обсяг повноважень, сплату адмінзбору і т.д.;

Згідно з п. 10 вищевказаного Порядку нотаріус або його помічник;

4) виготовляє електронні копії з поданих заявником оригіналів документів шляхом сканування, які долучаються до заяви (сканування через UB дуже складне та незручне, порада зменшувати об’єм файлу шляхом переведення у формат .*jpeg);

Згідно з п. 12 вищевказаного Порядку нотаріус:

5) здійснює пошук заяв у базі даних заяв та встановлює черговість заяв, здійснює пошуки за об’єктом та за суб’єктом;

Згідно з п. 18 вищевказаного Порядку нотаріус:

6) за результатом розгляду заяви та документів приймає рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації;

Згідно з п. 19 вищевказаного Порядку нотаріус:

7) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу відповідні відомості про речові права та їх обтяження, про об‘єкти та суб‘єкти цих прав;

Згідно з п. 22 вищевказаного Порядку нотаріус:

8) формує інформацію з реєстру, яка розміщується на веб-порталі Мін‘юсту (це відбувається автоматично тільки за умови роботи в UB);

9) на бажання заявника надає йому інформацію у паперовій формі на аркуші формату А4 без використання бланків, проставлення підпису та печатки нотаріуса (на практиці технічні можливості реєстру на сьогоднішній день дозволяють видати інформацію у вигляді витягу або інформаційної довідки, наші контролюючі органи рекомендують інформ. довідку)».

Джерело: domik.ua

Про автора

Публікації по темі

Залишити коментар

Адреса вашої електронної пошти не буде опублікована. Обов’язкові поля позначені (обов’язкове)

Розсилка новин